BERATEN T.M.

BDO BEZ TAJEMNIC

TWOJE WSPARCIE W EWIDENCJI ODPADÓW

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Co to jest BDO?

Przepisy nie precyzują konkretnych branż ani firm, które muszą prowadzić elektroniczną ewidencję odpadów w BDO. Obowiązek ten dotyczy każdego, kto wytwarza lub gospodaruje odpadami. Jeśli należysz do tej grupy, musisz być zarejestrowany w BDO, aby legalnie przekazywać odpady, np. firmie transportowej.

Rejestr BDO jest kluczowym elementem Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami (BDO). Od 2020 roku, zgodnie z ustawą o odpadach, posiadacze odpadów (w tym wytwórcy odpadów niekomunalnych) mają obowiązek bieżącej ewidencji odpadów w BDO oraz składania rocznych sprawozdań dotyczących wytwarzanych odpadów i ich zagospodarowania.

Funkcje BDO

PUBLICZNY
REJESTR

Dostępny dla wszystkich

EWIDENCJA I
SPRAWOZDANIA

Łatwe zarządzanie odpadami

KONTROLA I
ADMINISTRACJA

Narzędzie dla służb publicznych

Dlaczego warto...

Rejestr BDO został uruchomiony 23 stycznia 2018 roku pod adresem www.bdo.mos.gov.pl i do końca 2019 roku pełnił jedynie funkcję rejestru podmiotów. Od początku 2020 roku stał się bazą danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (System BDO). Opłata roczna wynosi 100 zł dla mikroprzedsiębiorców oraz 300 zł dla pozostałych przedsiębiorców.

Brak prowadzenia ewidencji odpadów, prowadzenie jej nieterminowo lub niezgodnie ze stanem rzeczywistym jest zagrożone administracyjną karą pieniężną od 1 000 zł do 1 000 000 zł.